

Îmbunătățește modul în care corpul și creierul procesează informațiile senzoriale, ceea ce duce la răspunsuri mai potrivite în situații variate.
Susține autoreglarea, reducând iritabilitatea, anxietatea sau frustrările în contexte noi sau cu mult stimuli.
Optimizează coordonarea vizual-motorie, dexteritatea manuală și abilitățile motorii grosiere și fine.
Poate facilita menținerea atenției în activități structurate prin stimulare senzorială adaptată, sprijinind performanța școlară și zilnică.
Îmbunătățește toleranța la stimuli sociali și facilitează interacțiunile și jocul cu ceilalți copii.
Dezvoltă încrederea în propriile abilități senzoriale, ceea ce sprijină autonomia în activități cotidiene și în învățare.
Se efectuează observații, interviuri cu familia și, dacă este cazul, teste standardizate pentru a identifica dificultățile de procesare senzorială și obiectivele terapiei.
Se formulează scopuri funcționale (ex. îmbunătățirea toleranței la stimuli, creșterea autonomiei) adaptate ritmului copilului și contextului său de viață.
Se creează un plan structurat de interventie cu activități senzoriale terapeutice, alese pentru a provoca în mod adaptat sistemul senzorial și pentru a facilita integrarea informațiilor.
Spațiul de terapie este organizat să fie sigur, atractiv și flexibil, iar exercițiile sunt calibrate în funcție de răspunsurile copilului (grad de excitare, toleranță, interes).
Intervenția se desfășoară prin joc, ritualuri și activități structurate, cu supraveghere atentă, feedback și ajustări în timp real pentru a favoriza învățarea multisenzorială.
Progresul este monitorizat, obiectivele sunt ajustate dacă este necesar, iar părinții/bunicii primesc ghidaj pentru continuarea exercițiilor acasă sau în școală, pentru menținerea rezultatelor.